Sunday 15 September 2013

TEGUHKAN PENDIRIAN






“Mereka hendak memadamkan cahaya (agama) Allah dengan mulut (ucapan-ucapan) mereka, tetapi Allah tetap menyempurnakan cahaya-Nya meskipun orang-orang kafir membencinya”. – as-Saff: 8

<<Saya ingin terus terang mengatakan kepada kamu bahawa hari ini dakwah kamu masih belum dikenali orang ramai. Apabila mereka mengetahui dan memahami matlamat serta tujuan dakwah ini, kamu akan menerima permusuhan dan pertarungan yang sengit dari mereka. Kamu akan mendapati di hadapan kamu kesukaran-kesukaran dan kamu akan dihalangi oleh ranjau-ranjau. Hanya pada ketika itulah sahaja kamu baru mula mengikuti jalan para pendukung dakwah...adapun sekarang ini kamu masih belum dikenali, kamu masih dalam peringkat membuat persediaan untuk dakwah dan bersedia untuk menghadapi perjuangan dan jihad yang dituntut oleh dakwah.

Kejahilan umat tentang hakikat Islam akan tegak sebagai rintangan di pertengahan jalan, kamu akan mendapati ahli agama yang terdiri dari para ulamak rasmi akan memandang ganjil pemahaman kamu terhadap Islam dan mengingkari jihad yang kamu lakukan untuk memperjuang kan kefahaman kamu itu. Para pemimpin, ketua-ketua orang yang rindukan kemegahan dan kekuasaan akan menaruh dendam kesumat terhadap kamu. Kesemua bentuk pemerintahan akan tegak serentak menghadapi kamu, semua kerajaan akan berusaha akan membatasi kegiatan kamu dan meletakkan rintangan-rintangan di jalanmu.


sumber dari: juitamusa.blogspot.com

No comments:

Post a Comment